måndag, februari 01, 2010

Cykel och Kaffe

Att cyklister gillar kaffe är något cyklister gärna påpekar. Men jag måste ställa mig frågan - vem gillar inte kaffe? Den genomsnittlige kollegan trycker gärna, som jag, minst 4-5 koppar fulkaffe på jobbet varje dag. Hemma hos mormor, farmor, morfar, pappa, mamma, bror, vänner så dricks det också en hel del kaffe. Det bälgas java till höger och vänster. Gammal som ung. Sportnörd som soffpotatis.

Men det räcker ju inte med att gilla kaffe om man är cyklist. Nej, det skall vara en espresso i Italien tillsammans med en liten macka eller kaka. Kaffe gjort på finaste kaffebönor som är nymalda till perfekt grovhet. Sånt gillar man om man är cyklist.

Men igen - vem gillar inte det? Det är som att fråga någon om de vill ha den vanliga skinkan eller den goda skinkan på mackan.

Jag gillar gott kaffe, behöver knappast sägas. Jag gillar också vanligt jävla fulkaffe. Men så kanske jag inte är en riktig cyklist heller.

Inga kommentarer: