fredag, februari 19, 2010

För sent

När det kommer till löpning är jag ett riktigt blötdjur. Jag har inget emot att springa när det regnar. Så när jag fick inbjudan att springa tillsammans med två amerikaner kl 6.25 i morse tackade jag glatt ja trots prognoser om regn och elände.

När klockan ringde masade jag mig upp och ångrade mitt beslut. Inte för att det regnade, utan för att jag var trött. Men jag klädde på mig, pinkade, drack lite vatten. När jag står där och sätter på mig pulsklockan, exakt 06.17, tre minuter innan jag skall lämna hemmet skyddande vrå, så får jag ett sms.

"No running, too much rain"

Det är inte ok att ställa in åtta minuter före start, tre minuter före avfärd.

Jag är ett blötdjur, men springa ensam i regn gör jag inte 06.25 om jag lika gärna kan göra det 09.25 eller 15.25.

Inga kommentarer: