onsdag, februari 24, 2010

Freire

Freire vinner igen. Spanjoren har börjat året på bästa sätt och är nu redan uppe i tre segrar tror jag. Kan han vinna Milano-San Remo igen månne? Häromdagen snodde han en vinst från en Skil-Shimano cyklist som började fira lite för tidigt.


Oscar Freire är en av mina absoluta favoriter. Gör inte mycket väsen av sig i klungan, har sällan ett stort tåg inför spurterna. Men han är på rätt plats vid rätt tillfälle. Han vinner snygga vinster. Och den allra snyggaste var nog hans första VM-titel 1999. Det klippet kan jag se hur många gånger som helst.

Alla tittade på varandra. Nästan. För ingen tittade på Freire. Pang sa det så stack han i den där kurvan och resten är historia.

2 kommentarer:

Veronique sa...

Just nu tävlar jag bort en ABTRONIC X2 i min blogg! Var med och tävla du med :)

Fredrik Mattisson sa...

vilket vackert klipp, jag får gåshud.