söndag, februari 21, 2010

Vakna till guld!

Två gånger den senaste veckan har jag vaknat till guld. Först Ferry och nu Hellner. Ligger här och väntar på att klippen från loppet skall ladda. Vanligtvis skulle jag inte lägga vår surt förvärvade och begränsade bandbredd på videoklipp, men efter att ha läst bloggar och tidningar så förstår jag att nattens lopp var magiskt.

Jag har länge suttit och undrat varför man inte kör mer som ett lag i masstart. Tydligen gjorde Sverige det i natt och det gav vacker utdelning. De norska guttarna, som var så kaxiga innan (se klipp på SVT-Play "Hellner kommer till att få problem på klasschiskt") var inte lika lyckosamma.

Jag sällar mig till Öijers propå - nominera dem till "Årets lag" på idrottsgalan vetja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ang lagkörning så är min uppfattning att framförallt vinner man inte lika mycket att ligga på rulle i skidor som i cykel.Jmf med att köra uppför i ca 4-5%, men visst kan man ändå hjälpa varandra på samma sätt som starka cykellag gör i bergen.

Göran O