tisdag, juli 15, 2008

Tjuvjävlar

Kommer ner till cykeln i morse. Har inget cykelförråd hos S så där får singlespeeden snällt sova på gatan. Inte optimalt men vad gör man.

I alla fall - någon jävel har snott min sadel och sadelstolpe!

Alltså de har bemödat sig med att ta med verktyg för att lossa på min sadel och gå iväg med denna. Dock har de lämnat framhjulet som nog både är dyrare och dessutom är lätt att lossa med snabbkopplingen.

Jag blir så trött. Fick stå och cykla hela vägen till jobbet. Av det blev jag ännu tröttare.

Det var tänkt att jag skulle cykla till Huddinge efter jobbet. 2 mil enkel väg. Stå hela vägen dit? Skulle inte tro det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Amen fyfan.

Det påminner mig om ett praktiskt skämt jag blev utsatt för där samma delar var stulna, men en lapp var fäst på ramen med texten "Wir haben dein Arzelsitzen gestohlen. Sie können es abholen bei der pizzeria Rancho". Och så fick även jag stå hela vägen hem. Något säger mig dock att du blev bestulen på riktigt, om det inte råkar vara så att söderkisar har samma humor som skellefteåbor (iofs bor det ju väldigt många skellefteåbor på söder).

Vad var det för sadel? Så jag vet vad jag ska spana efter bland de uppskattningsvis 3000 sadlar jag ser varje dag. Och, hur kan man förresten vara skellefteåBO men bo någonannastans än stan?

Anonym sa...

Cykeltjuvar skall behandlas som hästtjuvarna behandlades i Vilda Västern...nästan

Har för mig att jag läste omm fenomenet cykelstölder i Sydsvenskan häromdagen. Minns inte vad de kom fram till förutom att det kanppast rör sig om högproriterade brott.

Finns en intressant blogg här som kan vara värd att uppmärksamma:

http://stulencykel.blogspot.com/

Jesper Sundewall sa...

MO: Stan är stan. Där bor man, där hänger man och alla vet var det är. Det finns en småstadsperson i varje Stockholmare också tror jag för de säger ju också att de skall "gå på stan" på helgen. Eller kanske är det bara vi inflyttade Stockholmare när jag tänker efter.

Robe: Tack för bloggtipset. Jag hade mer tur än många andra.

Vi ses på stan!