torsdag, juli 17, 2008

Allt är precis som vanligt

I takt med att touren når ett par veckor in så börjar dopningsfallen trilla in. Att det skulle vara helt dopningsfritt trodde jag inte, men att riktiga stjärnor som Ricco skulle åka dit - det trodde jag faktiskt inte.

3:e generationens EPO tydligen, vad det nu betyder. Antagligen en mer raffinerad och svårupptäckt variant vilket därmed förklarar att det krävdes så många tester för att avslöja det. För enligt cyclingnews.com har Ricco redan testats vid ett antal tillfällen denna tour. Och det positiva provet kom efter tempoloppet - och det var inte då han presterade som bäst om man säger så.

Jag skrev tidigare att jag hoppades att vi skulle slippa dessa "för bra för att vara sant" ögonblick under denna tour. Hmmm, att Saunier Duval tar tre av de första 10 etapperna kanske var just det. Och att Ricco kaxigt säger att han skall vinna etapp sex och sedan gör det.

Hade Kirchen kört ifrån alla i bergen så hade jag kategoriserat det som ett sådant ögonblick. Förhoppningsvis slipper vi se just det när cyklisterna kommer till L'Alpe D'Huez.

Dopning suger, men det är kul att cykla ändå. Ikväll skall jag roa mig med en fintur till Fisksätra för att titta på när CK Valhall kör deltävling i klubbmästerskapsserien. Fett Ghetto GP.

Inga kommentarer: