fredag, juli 18, 2008

Tillbaka i Skåne


Idag kom jag tillbaka till Skåne. Istället för att genast ta itu med en del av det som väntar på mig som tvätt, telefonsamtal, planering och så vidare, så unnade jag mig lyxen att läsa lite, sova lite och så givetvis ge mig ut och cykla lite. Det blev en lugn, kort runda, en återhämtningsrunda där jag passade på att fota en del. Som vanligt så är omgivningen här rätt så platt och blåsig, men det är vackert även om det inte är lika dramatiskt som i ett bergslandskap. Kvällsolen ger skarpa skuggor, fast jag hade svårt att få bra bilder idag.


Det gick ovanligt enkelt att hålla sig till rätt belastning vare sig jag körde i medvind eller motvind. Jag struntade till och med att rejsa en hare, vilket kan bero på att jag missade starten rätt totalt. Det ryckte till lite i kroppen och sedan var jag rätt nöjd med att titta på den där den sprang framför mig. Däremot kunde jag inte stå emot kombinationen nedförslut, kurva in i ett uppförslut. Jag undrar om det inte är på snudd en naturlag att man måste lägga lite extra tryck på pedalerna i de vägsituationerna. Annars - ett landskap som det här är inte fel de gånger som man bara ska ut och snurra lätt på benen och meditera över hur bra cykeln känns.

Inga kommentarer: