torsdag, juli 31, 2008

Bedömd och klar

Klomp, klomp, klomp. Uppför trappan stampade jag omklädd och klar för hemfärd från jobb. Jag var på väg att hämta cykeln, då jag stötte på några kollegor.

"Du ser så cool ut varje gång du kommer och ska cykla hem."

Förvånat blinkade jag till. Hörde jag fel? Drev de med mig? Minns att jag var cykellös vid tillfället och som alla vet så ser en cyklist så mycket bättre ut i sina kläder med en cykel i sin omedelbara närhet.

"Så ni tycker inte att det ser fjantigt ut med lycrakläder?"

"Nej, du ser hård ut."

"Ja, som när du cyklade förbi mig. Jag hann knappt se vad det var. Swosh! A real super hero!"

"Haha, SuperBikeWoman. Det är du det."

Vid det laget var jag ganska förbryllad. Inser även icke-cyklister nuförtiden hur hårda landsvägscyklister är? Jag tror bestämt att jag hade slappnat av så där coolt och med ena handen på höften stod jag säkert med ett snett leende på läpparna.

Alltså hård var visst beskrivningen... Det var visst det som jag var... Alltså jag lovar - Jag tror verkligen att de menade allvar.

Inga kommentarer: