fredag, juli 11, 2008

Lite segt just nu

Det är sisådär med motivationen just nu och jag har kommit fram till att det är okej. Det är inga viktiga tävlingar nära förestående. Det är sommar och mycket annat som händer. Jag har sedan februari varit otroligt strukturerad (med mina mått mätt) och regelbunden (enligt objektiva mätmetoder) i min träning och jag känner att jag behöver ett litet avbrott.

Alltså har jag bestämt mig att under denna och nästa vecka bara cykla när det är roligt. Och eftersom det är så roligt att cykla så kommer det nog ändå bli några gånger. Som i tisdags när jag och MO och GS körde intervaller på Gärdet. Fan vad fort det gick, vi bombade på 43,5 i snitt och jag var nog den som led mest. MO såg ut som Mr Odödlig och höjde farten vid varje förning.

Igår så sprang jag på lunchen - återigen för att det är en rolig sak och jag skall ju göra roliga saker. Jag och B sprang Ursvik Extreme, en ruggigt jobbig 15km slinga i södra delen av järvafältet. Jag har aldrig sprungit den förut och jag kan skriva under på att den är fruktansvärt jobbig. Det är riktig terränglöpning över stock och sten blandat med grusvägar och ängar. Upp och ner hela tiden i sjukt branta backar. Vi öppnade i ett för banan rasande tempo och hade 4.20 i snitt efter 6 kilometer. Sen sjönk farten, men jag kom i mål med ett sub 5 minuter snitt vilket jag anser bra på den tuffa banan.

Idag värker benen nå jäävulskt. Jag har sprungit en gång sen mars så det var skitsmart att börja med 15 kilometer stenhårt. Not.

På söndag blir det distanspass med ECI. Lugn vecka var det ja...

Inga kommentarer: