måndag, augusti 25, 2008

Tillbaka i sadeln

Med besked. 10 mil på Ekerö igår. Rundades av med tårta hos Patric som fyllde år. Nästa år blir jag ensam i H30 på veteran-sm. Eller alltså inte ensam ensam utan ensam från klubben. I alla fall i dess nuvarande utformning.

Efter en veckas frånvaro på racern kände jag mig förvånansvärt klumpig. Upptäckte också ytterligare av kraschen skapade skavanker. Till exempel fick jag hjälpa till med fingret för att få upp kedjan på stora klingan. Inte bra - särskilt med tanke på mina bristfälliga mekkunskaper.

I morgon anmäler vi ett lag till Stafett-SM i Uppsala som går av stapeln om två veckor. Hoppas det blir god uppslutning på startlinjen. Jag ser framför mig hur Bäckstedt hänger på mitt hjul, flämtandes med munnen vidöppen och ber om nåd. Om han nu kommer - för han kan väl inte prioritera Vueltan eller någon annan tramstävling.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är intagningskraven/-proven för att köra i den ursnygga Crescendo Velo-tröjan nästa år??

Jesper Sundewall sa...

Att inleda med smicker är en bra start! Klubbkläderna är endast för medlemmar - men vill man bli det rekommenderas att man kommer och tränar med oss och ser om klubben kan vara intressant att gå med i.

Vi är en tävlingsklubb och vill att de som är med har ambitionen att tävla.

Vi är en liten klubb och har inga ambitioner om att växa oss stora. Istället vill vi ha taggade cyklister som vill köra som ett lag och göra det snyggt.

Ungefär så!

Anonym sa...

Så du utlyser KM i H30 2009 med andra ord? Det skulle jag ha gjort.

Jesper Sundewall sa...

MO, vi ses på abs and ass!

Anonym sa...

Ok Jesper, vore kul att hänga med på nån träning och se vad ni är för gäng. Kollar just nu runt lite på en Stockholmsklubb att köra LVG för 2009...
Hör gärna av dig till: joachimlyth@scf.se
med lite mera info om era träningstider.
Vi hörs!

Anonym sa...

Stafett-SM? Har ni två elitare och en dam i laget då?

Jesper Sundewall sa...

Nix, tre glada veteraner. Man måste ha minst en veteran, junior eller damelit.