torsdag, augusti 21, 2008

Cykelmuppen och terapeuten

Efter en lång frånvaro dyker cykelmuppen upp på terapeutens kontor. Svettig och förvirrad.


T: Nämen hej, det var länge sedan!

CM: Mmmm, jag vet. Det har liksom. Jag får inte ut det. Jag vet inte…

T: Lugna dig. Slå dig ner du svettas ju. Hur mår du? Jag har varit orolig för dig.

CM: 53/11 är lika med 4,81

T: Förlåt?

CM: 53/11 ÄR LIKA MED 4,81!!!

T: Eh, jaha och…?

CM: Ja, och 53/12 är lika med 4,42.

T: … hmm, ja oc..

CM: Men är du trög eller. 39/13 är ju till exempel lika med 3.

T: Jo, alltså jag förstår men jag förstår liksom inte vart du vill ko…

CM: Men ÅÅÅÅÅÅH. Jag fattar inte vad jag gör här du är ju helt trög. Jag skulle aldrig kommit hit!

T: Alltså du behöver inte var oförskämd nu för du har inte varit här på länge och j..

CM: Men lyssna DÅ! Det här är viktigt. Jag kommer kanske aldrig kunna cykla igen. Förstår du?!?

T: Ärligt talat nej.

CM: Som vanligt då.

T: Hmmmpf

CM: 53 är ett primtal – eller hur. Om du nu vet vad ett primtal är…

T: Jo det har du väl rätt i men jag förstår liksom inte varför det är så viktigt. 3 är ju också ett primtal.

CM: TRE! Vaddå tre? Vad har det med saken att göra?

T: Ja tre är ju också ett primtal.

CM: Alltså du fattar verkligen ingenting.

CM: Jag har ett 53/39 vevparti är du med?

T: Öh nej

CM: Och 53 går inte att dela med någon av kassetterna. Du vet 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 21 osv. Det går inte! Det blir bara helt omöjliga tal. Jag förstår inte hur jag skall kunna räkna ut det i huvudet. Jag kan inte. Bu hu hu hu hu.

T: Så ja, lugna dig nu. Alltså förs…

CM: Så nu cyklar jag på lilla klingan hela tiden. Och 13 bak. Du fattar va? 39 genom 13 är lika med 3. Enkelt och bra. Men LILLA KLINGAN! Det går ju inte. Har du sett någon gå på utbrytning på lilla klingan. Har du det? Nej, skulle inte tro det. För det går inte. Kanske uppför Mont Ventoux, men har vi något Mont Ventoux i Sverige? Nej JUST DET! Jag dör…. Buhu...

T: Hmmm, öh. Hmmm.

CM: Så vet du vad de sa till mig på cykelaffären?

T: Öh nej?

CM: Köp ett kompaktvevparti då. KOMPAKTVEVPARTI. 50/34. Som en jävla Randonnörd. Och vad får jag då cykla på? 50/25 typ eller 34/17. Det är ju ännu värre! Jag vet inte vad jag skall göra. Snälla hjälp mig!!!

T: Du, kan du släppa min tröja det gör lite ont.

CM: Buhuhuhu

T: Öh, jag tror du skall gå nu.

Inga kommentarer: