onsdag, augusti 06, 2008

Allan ballan

Jag har ju tidigare berättat om bilförsäljaren Allan som lurade mig en smula under våren. Jag kollade upp Allans fortsatta kreditutveckling och ser att ingen förbättring står att skönja.

Han har samlat på sig ytterligare betalningsanmärkningar och skulderna ökar. Fler obetalda fordonsskatter - månne någon olycklig själ som råkat ut för samma trick som jag? Han har redan över en mille i samlade skulder, undrar när han når två!

Så återigen, akta er för Allan!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Läste i DN om att trängselskatteärenden hos kronofogden har ökat lavinartat och att i många fall var det s k "målvakter" dvs personer som mot betalning ståtar med sitt namn i bilregistret. Personligen tycker jag att Allan Ballan luktar målvakt lång väg!

Anonym sa...

En fråga : har du konfronterat honom med skulden? Går han att få tag på eller har han gått under jorden?

Jesper Sundewall sa...

Visst luktar det sådant. Eller bara en snubbe som gör sig en spänn eller två på att sälja vidare bilar som han inte skattat. En tusing här, en tusing där.

Hade tänkt konfrontera honom, men han står inte att finna i något teleregister - surprise surprise.