Crescendo Velo's etiska råd (tillika arrangemangskommité) har sammanträtt efter att ha snappat upp MO:s funderingar (efter att tragiskt fått sitt italienska fullblodskolfiberframhjul förstört) att vid tävlingarna i Svanesund köra med Campa Bora bak och Bontrager fram.
-Efter en mycket lång sittning in på småtimmarna avnjutande lagrat italienskt rödvin, kom det etiska rådet fram till att denna fråga är för stor för klubben och bör därmed föras upp på idrottens skiljedomstol (CAS) agenda. Efter viss gogglehjälp så mailades det och snart kom det två svar.
Det första visade sig efter 8:e genomläsningen troligen vara någon form av misstag då det besvarats av US Air Force (mailet redovisas här fritt översatt av det etiska rådet):
-"Kära Crescendo vi hjälper er gärna med CAS (Close Air Support) vänligen skicka SMS med koordinater och faktureringsadress till +001 747 747. Månadens erbjudande är tre 250 kg bomber för priset av två."
Det andra mailet från CAS löd:
-"Kära Crescendo vi har nu lagt högsta prioritet på ert problem och därmed bordlagt lågprioärenden som mutade brottningsdomare med mera. Efter att sammankallat vår expertgrupp har vi följande råd till er:
1) Vid omaka hjultillverkare bör de paras ihop enligt nedan
-Transatlantiska hjul är kompatibla med asiatiska dito
-Eventuella Franska hjul är ej kompatibla med tyska, engelska och transatlantiska pga av historiska skäl.
-Italienska hjul är i huvudsak enbart kompatibla med andra italienska hjul
2) Undantag från p.1 kan göras om hänsyn tages till cyklistens helhetsintryck med andra ord klubbdress, BMI och cykel. Med tillägg att cyklisten vid publiktäta avsnitt gömmer sig i klungan och vid eventuell fotografering döljer det omaka hjulet.
Med stöd av CAS så är rådet till MO -JA kör med Bontrager fram enligt p.2
Med vänlig hälsning
/Crescendos etiska råd tillika arrangemangskommittén
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar