söndag, augusti 03, 2008

En skön dag

Vissa dagar tar man som de kommer. Vi var tre som gav oss iväg på lördagen och det visade sig bli en särdeles vacker runda. Med vinden i ryggen kom vi snabbt ner till Ystad, men innan dess hade vi hunnit stanna och smaka på ärtorna i det Skånska landskapet. Det blev ett snabbt stopp, då islänningen i sällskapet frågade vad det var som växte på åkrarna.


Det visade sig att vi fick sol hela dagen. Under en passage av färden söderut såg vi hur vi tog med oss solskenet, för ca 40 meter framför oss låg gränsen mellan sol och skugga vi tryckte den gränsen längre och längre bort från oss. Det var visst en av de dagar då allt är möjligt. En av de dagar då havet är som mest inbjudande och det doftar av salt och sol.


På vägen tillbaka valde vi en något mer kuperad väg och den trevliga Kläggerödsbacken lades in i rutten. Faktum är att jag, trots att jag trodde att jag var sliten, kom upp på toppen förvånande smärtfritt och ganska snabbt. Trevligt att vara i hyfsad form trots en viss seghetskänsla.


Fikat var över förväntan och vi hamnade i trevlig miljö, fick bra bemötande, det smakade suveränt och dessutom kan man fråga sig vem som trivdes mest på bilden nedan. Det var någon som satte igång och spann bara man la handen mot pälsen.


Det fanns också ett visst nyvaknat teknikintresse, som när Niklas utväxling undersöktes med stort intresse.


Genomarbetad och helt avslappnad kom jag hem lycklig igår.Det råkade bara bli en sådan dag när det mesta faller på plats. Inte ens ytterligare ett getingstick fick mig ur humör. Den här gången kände jag direkt igen vad det var och jag hann ta bort den rackaren, utan att den hann trycka i mig så mycket av sitt gift. Faktum är att förra gången hade jag känningar av det en vecka efteråt och jag har fortfarande ett rött område på benet efter det sticket. Gårdagens stick syns knappt och jag känner absolut inte av det. Det känns som jag har fått min dos av getingstick för i år. Däremot återstår det mycket cykling.

Inga kommentarer: