söndag, augusti 31, 2008

Premiär

Det finns alltid en första gång för allt. Första gången du provar nya smörjmedlet, första turen med en landsvägsracer, första turen med en MTB, första gången med den nya kepsen, mötet med det första riktiga berget. Vissa upplevelser passerar utan att du lägger märke till dem medan andra lämnar dig förändrad.

Igår var det en backrunda och dagen som fortfarande ligger framför mig är som gjord för en glidarrunda. Torrt, soligt och lite vind. Det är dags för en premiärtur i mina vita cykelbyxor. Vita cykelbyxor, för första gången någonsin på min lekamen. Det kan eventuellt bli sista gången, för tydligen är inte universum i balans om inte jag iklädd vitt har fläckar på mig. Vitt blir till grått och världen är åter i jämvikt. Fast än så länge så bländar de mig med sin fläckfria uppenbarelse.


Tröjan och handskarna har givetvis fläckar som inte verkar gå bort, men så har jag ju använt jerseyn två gånger också.

Inga kommentarer: