onsdag, augusti 13, 2008

Another ECI-mil

Ikväll är det ECI-milsdags igen. Kvällens tävling är lite speciell eftersom den också utgör Distriktsmästerskap i Tempo.

Jag kan tycka att det blir lite krystat det är med mästerskapen i cykel. Visst, det är bra att man försöker ordna mästerskap och hålla på traditioner och kultur. Men samtidigt blir det otroligt urvattnat ibland.

I år ville ingen arrangera DM så det slutar med att Luma GP i sista stund får DM-status för linje (märkligt?) och att nu ECI-mil nummer fyra blir DM i tempo. Jag tycker att ett tempomästerskap för det första skall vara ett fullängdstempo, alltså 30km. För det andra så kan man för min del gärna strunta i DM om det nu är så svårt att få någon att arrangera det. Anledningen till det senare är ju troligen att så få vill köra det.

Men hur som helst. Förra veckan var jag trea i H30 så då kan man ju säga att det luktar medalj. Anar dock att motståndet blir tuffare idag. Tilläggas bör också att förra veckan räckte min tid till fjärdeplats i H40.

Gubbsen de kan de.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ligger en hel del i det du säger men det är som du också påpekar, ingen vill arrangera ett separat lopp för DM. För två år sedan var det "fullängd" då Vallentuna arrangerade sin veternakuppsavslutning där DM ingick.

Fördelen för ECI-milen när de får DM till en deltävling är att det brukar komma mer folk än normalt vilket ju är kul.

Jesper Sundewall sa...

Glöm allt jag sa ;)

Anonym sa...

din tid räckte till en 2:a plats i H50...:-)