torsdag, augusti 07, 2008

ECI-milen: Pers

Det blev ECI-milen igår. Ganska mycket folk där och trevlig stämning. Som vanligt.

Värmde upp bättre och var mer fokuserad än någonsin vilket ledde till nytt personligt rekord. Dock med en fjuttig sekund. 10.50 igår mot fjolårets snabbaste tid som var 10.51. Undanflykterna är förberedda:

1. Jag känner mig inte helt kurant, som att något ligger och spökar lite i kroppen. Det finns antydningar till halsont och näsan snörvlar.
2. Jag hade ingen pulsklocka att hjälpa mig att besinna mig utan kastade mig iväg i ett rasande tempo.
3. Ööööh. Slut på bortförklaringar.

När vi efteråt stod och diskuterade så sa jag till en annan cyklist, som kört loppet massor av gånger, att

"det känns som man skulle kunna kapa 10-20 sekunder utan större besvär om man fick till det".

Han svarade

"så känns det alltid".

Jag tror han har rätt.

Inga kommentarer: