Det var Bosödags igen. Intervaller med ECI och upplägget var ändrat. Istället för det vanliga 8x8 så körde vi 5x8 + 2x20. De första på stegrande fart och sen 20-minutrarna på 40+.
Jag körde med mina nya tubhjul och det gick bara fint. Återigen en eloge till D för bra bygge. Första timmen var jag dock lite nojig efter att Göran Stark på ECI frågat om jag hade limmat tuberna ordentligt. Man vill inte gärna kavla av ett tubdäck i en kurva i 40 knyck mellan betongvägg och handbollsmål. Så jag åkte runt och nojjade över det och undrade om inte däcket krängde lite. Men det var endast inbillning för jag har typ en tub lim på de stackars däcken så de sitter som satan.
Benen var inte bra idag utan sista 20-minutaren tvingades jag släppa efter 13 minuter. Störigt värre, jag ska inte behöva göra det. Men så är det ibland och det är bara att gilla läget och inte fästa för stor vikt vid det. Det är om 1,5 månader formen skall vara topp - inte nu.
6 kommentarer:
Ordentligt nertränad är ett tillstånd alla bör befinna sig i någon gång. Det svåra blir att disciplinera sig tillräckligt för att ta sig ur det tills dess att det så är lämpligt.
Snart blir det roligare!
Jävligt kul var det iaf! Ja, inte att du fick avbryta lite på slutet Jesper, men hela konceptet. Kul med denna typ av klubbträning, ser redan fram emot ännu bättre, roligare och med fler CKCVare om en vecka!
Jag var grymt stum på slutet själv. Banorna flöt ihop och jag har bitmärken i styrlindan... Bra kört allihopa!
Hur snabbt kan ni köra på banan och håller ni jämnt tempo hela varvet? Låter som om det skulle kunna vara lite obehagligt i kurvorna om man närmar sig 50km/h.
Martin
Praktiskt max är väl ca 43 km/h skulle jag tro. Sedan blir det väl tufft i kurvorna och i samspelet med de andra cyklisterna.
Banan har 4 löparbanor i bredd och det är ganska smalt nr det går som fortast.
I intervallerna kör vi konstant hastighet på ett led och drar ett (eller två) varv var. Idag var vi 2 paralella grupper á 9 pers.
Max 42 km/t tillåtet men det händer att det går upp mot 45-47 när man kör catch-up. Problemet är väl för de som har långa vevarmar typ 180 som kan slå i eftersom man ju måste vinkla cykeln mer ju fortare det går. Ett påpekande Bosön har tre (3) löparbanor!
18 mil, 18 mil, 18 mil e elit...hur ska detta sluta?
Skicka en kommentar