söndag, mars 08, 2009

Att följa mönstret?

I princip med en gång jag startade cykla lvg kom jag in i ett trevligt mönster. Runt halvårsskiftena så skedde det, shoppingen alltså.
-06 sommar - Första cykeln
-06 vinter - Vintercykel
-07 sommar - Bättre hjul
-07 vinter - Ny cykel, carbonram och annat lulllull

Sedan kom 2008, som blev de många cykelresornas år. Jag kom av mig där. Det saknades vissa resurser för att möta upp 2006 och 2007 års fina resultat. Jag borde komma igång och försöka nå den där fina trenden igen.

Tankarna som outtalade har funnits i bakhuvudet har varit:
Spara - En CX som kommer att användas flitigt. Det går att lägga en slant på det om rätt objekt dyker upp - Spara - En första MTB att sälla till stallet. Med stor sannolikhet en XC och inte någon top of the line. Tillräckligt bra för att vara rolig att köra med, men den lär väl inte hårdköras av mig, som ändå har hjärtat hos lvg. Någonstans ska jag kanske stoppa in fler hjul. Jeppe verkar att tycka att det är roligt och han har ju rätt ibland. Nej, Petter tempocykel är precis inte uppe och snurrar högst på listan.

Så här går tankarna, men det är ju inte värre än att jag kan ändra mig utan att få ångest för det. Ingen brådska, många möjliga val, förväntan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska ha en tempocykel, du är ju som skapt för tempo, Anette! Du vet bara inte om det själv. Trots påpekande från mig nu i sisådär ett år. Men det är klart, du ska ju ha nåt roligt framför dig också! /Petter

Anette Kiss sa...

Jag sa inte att jag inte skulle ha någon. Jag sa bara att planerat inköp inte låg i toppen av listan. Måste testa en snart. Fast det är klart, ju längre jag kan hålla mig borta från det, desto mer pengar att lägga på andra cyklar/ prylar/ resor.

Fast du Petter, hur mycket ser man egentligen av omgivningen från en tempohoj? Har du någonsin sett mig cykla utan att slänga blickar till höger och vänster på omgivningen. Risken är att jag kommer att trilla omkull, när jag envisas med att sträcka på huvudet år något håll och balansen har försvunnit med den där sittpositionen ;-)

Anonym sa...

Cyklistens eviga problem- vad ska jag köpa härnäst? Jag röstar på en CX, eller en P2:a kanske ;-). Självklart kan du titta åt sidan även på en tempohoj, men du bör kanske inte göra det så länge ;-)

Anette Kiss sa...

Något liknande den här kanske?
http://www.cyclocrossontario.com/files/images/bikes/cervelo-r3-1.jpg

Nej, som jag nämnde så är inte tempocykel det första som dyker upp i tankarna när jag går igenom alla godsaker man kan shoppa. Det finns mycket annat som jag väljer före det. Är väl av åsikten att jag ska testa tempo och bilda mig en åsikt innan jag börjar ägna mig åt dylika inköp.

Anonym sa...

Det värsta är väl kanske när man ska fika, jag vet inte om jag är mogen att cykla med papegojhjälm till Johannas....;-) /Petter

Anette Kiss sa...

I tempodräkt dessutom...