onsdag, mars 04, 2009

Det kom ett brev

Från ProBikeKit.com!

Har beställt lite accessoarer i form av tubdäck och slangar. Ja, jag vet att man inte behöver slangar till tubdäck.

Så idag skall jag hämta ut fyra Vittoria Rally däck, däck som skall sitta på mina nya klassikerhjul som enligt D är färdigbyggda. Totalvikten på hjulen blev 1350 gram till en kostnad av cirka 4000 kronor. Det är samma vikt som mina R-SYS, fast knappt halva priset.

Vittoria Rally är en ny bekantskap. Köpte dem mest för att ha några billiga tubdäck att träna på, det kostade ungefär 150 kronor styck. Alltså som en supersonic-slang på Cykelcity typ. Kvaliten kanske är därefter, men det är värt ett försök. Sen var de också lite tunga, närmare 300 gram enligt hemsidan, men jag undrar om det verkligen kan stämma. Kontrollväger i eftermiddag och återkommer med rapport.

Inga kommentarer: