måndag, mars 23, 2009

Lugna dagar

Har bestämt mig för att ta det lugnt i dagarna tre fram till avresan till Mallis. Lugnt med konditionsträningen alltså.

Så det blev ett mini-pass på gymmet som bestod av 30 minuters cykling på 190 watt följt av lite styrkeövningar. Tänkte att det här vore en bra dag att klara de där 3x10 chinsen som jag tror jag snart skall nå. Föll på den sista då jag bara orkade 9 i sista setet. Försmädligt.

Problemet med övningar som chins är att man gör dem hårdare ju starkare man blir så det tar ett tag att se effekten. I början, när jag var klen och vek så är det lätt att fuska lite här och lite där. Men när jag orkar så tar jag ut rörelserna mer ordentligt, håller benen stilla och då blir det ännu jobbigare.

Sen stretchade jag - kors i taket - riktigt ordenligt. Har haft lite känning i en sena på vänster knäs utsida och tänkte att lite stretchingövningar a la Jonas modell kanske kan göra susen.

Inga kommentarer: