måndag, januari 18, 2010

Team Sky igen

Jag har nämnt det förut, att jag inte gillar Team Skys rosade outfit, men det tål att nämnas igen. Eftersom så många var så positiva så kände jag att de borde ges en andra chans. Men efter att ha skannat bilder från helgens tävlingar håller jag fast vid min tidigare ståndpunkt. Nej - det är inte kläder som passar på ett lag i proffsklungan för landsvägscykling.

Kolla själv på bilderna nedan. Visst känns det jävligt mycket mer Velodrom än Pavé? Inomhus och teakgolv snarare än Mont Ventoux och franska landsvägar?


5 kommentarer:

Christer sa...

Jag gillar dom. Det enda jag retar mig på är att det är Adidas...

Roadrunner sa...

Sky! Sky! Sky!

Joachim sa...

Det svarta blir nog riktigt varmt under Touren och Vueltan...
Eller så gör e som Cervélo och kommer med en sommarvariant.
Men snygg? Nä.

Joachim sa...

Funderade förresten på att köpa Cervélos vita kit för jag tycker det är snyggt. Kom sedan till insikt och upplysning - jag har ju redan klungans snyggaste vita ställ, hänger i gerderoben, behöver inte nåt mer! :-)

Jesper Sundewall sa...

Joachim: Exakt. Och skall du lägga dina surt förvärvade slantar på något så är det väl en femte crescendo-tröja eller nåt?

Christer: Telekom 2003 typ?

Peter: Tjöööta.