måndag, januari 25, 2010

En känslig fråga?

När man är i främmande kulturer känns en del saker lite känsliga att ta upp. Men igår fann jag modet:

Jag: "So in the summer do you ride with shorts?"
Baxa: "Yes, of course, it is very hot"
Jag: "So when you have short legs, do you prepare yourself?"
Baxa: "What do you mean?"
Jag: "Well so it looks good I mean"
Baxa: "I don't understand..."
Jag: "Well you know cyclists they want to look good and you know so they prepare"
Baxa: "No, I still don't understand"
Jag: "Ok, do you shave your legs?"
Baxa: "But Jesper, of course I shave them. All cyclists do this"

Tadzjiken har talat. Och hela klungan i Sverige bör lyssna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, den var bra! Skönt att du fick rätt svar, annars kunde det ha blivit jobbigt till sommaren.
/Petter med vinterlurviga ben

Anonym sa...

"So when you have short legs...:-)", förstår att han inte fattade först...blir benen kortare på sommaren?! :-)