måndag, november 09, 2009

Lite hardship är det nog ändå

Jag har tyckt att vi har det rätt gött här och undrar vad det snackas om hardship för - livet i Dusjanbe är ju busenkelt.

Visst, tills man vaknar upp utan ström, utan vatten och taket på toaletten visar sig läcka. Nja, det kanske inte alltid är skitbekvämt att bo här ändå...

Det här med vattnet stör mig mest för jag hade en ide om en kortare cykeltur idag och då kommer jag bli grisblöt och smutsig. Det i sig har jag inga problem med, men om jag inte vet att jag kan ta en dusch vid hemkomst så blir jag lite mer avvaktande. Efter en cykeltur i fem grader och regn kommer jag behöva allt varmvatten som går att uppbringa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Trist med el/vattenstrul gläd istället åt att vi är som sämst top 4 i
Årets motionslopp:
Nationaldagsloppet
Göingerundan
Gotland 360
Carrera vårklassiker

G:-)