torsdag, november 26, 2009

Intervallvariant

Jag måste cykla 7 kilometer för att komma till en backe på 7 kilometer. Det är ganska lyxigt. Idag åkte jag dit och körde en intervallvariant som skulle kunna kallas tempolopp. Enda skillnaden var att jag höll igen lite och låg på 87-90% i 35 minuter. Bra grejer. Väl på toppen tog jag en klunk oerhört kallt vatten. Det blir riktigt kallt här så fort solen börjar gå ner, och det gör den tidigare och tidigare. Nu cirka 17.

Men innan dess var det en underbar dag (har jag sagt att det är fint här). Jag skall inte plåga er med bilder, men tänk er spetsiga bergstoppar med lite nysnö på som och den brunbrända marken nedanför snögränsen som skiftar i allsköns brunfärger i kvällssolen. Sa jag att det är fint här?

2 kommentarer:

Alex G sa...

låter ju rätt lagom intensitet för ett tempolopp :) Vilken intensitet brukar du ha på ett lopp? Hoppas ni har det bra därborta. Hemma är det skönt väder iaf. Har knappt haft minusgrader än. Men det blir mest källarträning nu för min del. Där hör ingen när man sliter ;)

Jesper Sundewall sa...

Ingen som hör när du skriker;)

Se bloggpost för svar.

Vi ses kanske på Bosön den 20e!