fredag, november 06, 2009

Cykelmekka

Jag har varit frånvarande på bloggen ganska länge och I grund och botten beror det på att Jeppe skriver så bra inlägg att jag inte vill att hans inlägga ska trilla ned till slutet av sidan och försvinna.

Sedan har jag varit ganska cykellat överhuvudtaget i år. Det har helt enkelt blivit mindre cyklat, även om jag ligger över medelsvensson med resor till Italien och Frankrike. Senaste månaden har jag inte cyklat alls på grund av en energisugande flytt och en allmän lathet och där nådde vi fram till temat för inlägget den här gången.

I och med flytten har vi fått ett eget Cykelmekka. Där kommer att finnas plats för cyklar, arbetsplats och allt däremellan.
Det finns många idéer som skulle kunna förverkligas i det rummet.
Det finns ett överflöd av idéer skulle man kunna säga.
Det finns tankar kring en färgsättning i vitt, svart och girorosa.
Det finns tankar om ränder, kartor och Gazetta dello Sport.
Vad som stannar kvar på idéstadiet och vad som genomförs är inte klart, men en sak är säker om vi driver igenom allt kommer det att bli alldeles för plottrig.
Vad som är klart är att det kommer att finnas plats för 8 cyklar när förvaringen är på plats. Sedan gäller det bara att fundera ut vilja ögonstenar man vill ha där. Jag har inte cyklar nog att fylla det rummet själv. Dags att börja planera!

2 kommentarer:

andersilund sa...

Jag får väl ta mig över till er och ta en titt på hur det blivit.

Anette Kiss sa...

Du är så välkommen och du vet ju var det ligger :-) Det är stökigt fortfarande...