onsdag, juli 21, 2010

Vackert land


"Min morfar han hojtade ständigt I bilen
Vackert land vi bor I
På väg ut till stugan minst två gånger milen
Vackert land vi bor I
Nu har jag tagit över det ingick I dealen
Vackert land vackert land
Vackert land vi bor i
"
Bo Kaspers Orkester



Utöver detta lilla glädjeutbrott kan jag rekommendera Gästis i Höör. Till det facila priset av 130 kr inmundigades dagens paj som var god stor och sprängfylld av lax, dricka, kaffe och hembakta chokladbullar - Detta gällde alltså för två personer! Mycket trevlig personal fick oss känna oss välkomna och frågade om vi inte ville ha is i vattenflaskorna när de fyllde dem åt oss. Charmig innergård med möjlighet att sitta i skugga och en porlande fontän. Det var inte mycket som jag saknade den lunchen. Jag uppskattade överflödet för det visade sig bli ännu en lång runda där färden fortsatte söderut mot Veberöd, Häckeberga och så vidare. Energin behövdes alltså.

Inga kommentarer: