tisdag, juli 13, 2010

Nya tider

Sluttramsat! Skärpning!

Det som åsyftas är den sportsliga prioriteringen som nu återgår till det normala. Jag kommer cykla i första hand och ägna mig åt löpning och annat mest för att hålla den skenande vikten i schack. Vikten har faktiskt skenat lite, de anorektiska (ja, hm, nja kanske inte) 65 kilo jag var nere på vid hemresa till maran har förbytts till mer normala 68.

Efter en veckas icke träning efter SM är jag nu igång igen med sikte på framförallt Svanesund 3-dagars i början på september. Då skall jag vara i en cykelform som tillåter mer än att åka med och lida i klungan. Då skall jag faktiskt kunna attackera och kanske göra en riktigt bra prolog.

Började med två timmar försiktigt igår. Gick på hårt i totalt åtta minuter då jag ställde av Baxa med besked. Han skyllde på cykeln (cross mot MTB) men det håller inte. Rulle skall man kunna ta ändå.

Idag blev det fyra timmar med båda på MTB. Baxa finklädd i sitt nya landslagsställ. Vi körde till Varzob för att sen vika in på single track. Det blev en dryg timmes stenhård klättring efter tekniska stigar. Massa sten och sand gjorde att mina MTB brister blottades tydligt. Vägen ner gick bättre, då var det bara att släppa på. Sen en timme tillbaka till stan med stopp för bad i sjön strax utanför Dusjanbe.

Benen känns ganska bra och det är tur det för på torsdag skall de testas ordentligt. Då väntar 17 mil med klättring till Anzob pass på 3400 meters höjd. Det blir en nätt MTB tur på cirka 8 timmar.

Inga kommentarer: