tisdag, juli 27, 2010

Cavendish

Kollade på repriser av sista tour-etappen. Fy fan vilken spurt Cavendish drar, de andra står liksom stilla. Och det är en lång spurt också. Jag räknade uppemot 40 tramptag när jag tittade på den i slow-motion. Har ni provat spurta 40 tramptag allt vad ni kan? Alltså inte stenhårt - utan allt vad ni kan från första pedaltaget? Prova det och återkom sen till mig med hur det kändes.

Om ni inte vill så kan jag redan nu berätta att det bränner som satan, redan efter 20.

4 kommentarer:

Jögga sa...

Med tanke på att det gick hyfsat fort redan innan spurten, så kan man inte bli annat än imponerad.

Anonym sa...

Både Petacchi och Hushovd hade redan dragit igång så det var ju inte en extremt lång spurt i de sammanhangen. Men jag håller med om att det driver på när han trampar...

Om du har missat den tycker jag att du ska se spurten där Renshaw blev utesluten - där kan man snacka om långspurt!

Martin

Johan sa...

Glöm inte cykla 20 mil innan.

Jesper Sundewall sa...

Martin:

Med tanke på Hushovds min ser det också ut som att det bränner rätt bra i hans ben. Men jag tycker nog att när man ser det från ovan så är det faktiskt Cav som drar igång först med riktig maxspurt, och det är nog därför han får så pass stor lucka.

Johan: Bra poäng.