torsdag, juli 22, 2010

Jag har börjat spara!

Sålde mina Zipp-hjul idag och de pengarna hamnar på kontot där jag sparar till en ny cykel. Kanske är det dags för något riktigt fint nästa år (för det jag cyklar på nu är ju så himla second class...).

Jag funderar på en Scott och en riktigt lätt hoj på låga sex kilo med pedaler, flaskställ, the lot.
Jag dreglar över Looks nya top-of-the-line ram
Jag gillar Williers Cento Uno eller vad den nu heter

Det blir Campa Super Record eller Sram Red.

Det blir kanske ett par Corima Winium eller några andra lågprofilscarbonare.

Lutar åt Keo Blade om jag tar steget och byter pedalssystem.

För övrigt var det min mor som ombesörjde försäljningen av hjulen. För att hon skulle slippa obekväma frågor så skrev jag till spekulanten i ett mail att hon "inget kan om hjul". Det fick jag äta upp. Hon kontrade snabbt och riktigt:

"Vad menar du med att jag inget kan om hjulen din rackare, jag vet att de är runda, lätta och sätts med fördel på cykel som är snygg och lätt"

Ja, vad mer behöver man veta om ett par hjul?

Inga kommentarer: