söndag, januari 27, 2008

Mer kläder

Det tillkännagavs förra veckan att vår partner Kalas har slutit avtal med SCF att tre år framöver klä vår svenska elit under alla landslagsuppdrag. Jag som inte har koll på alla i klungan tycker att det är en alldeles utmärkt design som garanterat gör att jag inte kommer att missa någon svensk deltagare. Ja, just det ja, förutsatt att det på en tv nära mig visas cykling. Tur att det finns sändningar på nätet. Jag tror dock inte att supporterutgåvan kommer att hamna på mig för jag har under en längre tid odlat en stark dragning till Raphas rena design. De har en Monte Zoncolan-tröja och gissa var jag ska cykla i sommar. Jag tror att jag kan förbise med röda nav och rosa detaljer på tröjan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känns inte de nya landslagskläderna lite..."överplottriga"? Det var mitt första intryck.

Anonym sa...

Ja du Anette, Monte Zoncolan blir nog höjdpunkten för oss på cykelåret 2008! Jag tycker nästan lite synd om alla som inte ska med på den resan. Tröjan blir nog i varmaste laget uppför Zoncolan. Den är i dyraste laget kanske men du behöver inte vara rädd för färgmatchningen - det är en gammal myt att rött och rosa inte passar ihop.

Niklas sa...

Har du sett filmen på Joost där Gustav Larsson + journalist cyklar upp för Zoncolan?

Om inte, se den!

Länk

Anette Kiss sa...

Christer - visst är det mycket som händer på dräkten och det är därför som jag tydligt kommer att se dem i klungan och det är också därför som jag inte kommer att cykla i en supporterupplaga.

Niklas - Jag har sett klippet och jag lär inte vara lika obesvärad som Gustav uppför berget. Är beredd på att slita mycket hårt och ser fram emot det.

Petter - Vi kan behöva lite bergsträning innan Zoncolan och ser man på - Det är visst mindre än 7 veckor innan vi reser första gången :-D Först ska vi se till att bli friska så att vi kan träna stenhårt, sedan åker vi...Mmmm...