måndag, januari 07, 2008

Lockar köparens estetiska sinne - eh?

Det verkar som det var många som var sjuka kring jul och nyår. Själv ligger jag något efter och har nu vansinnigt tråkigt hemma idag. Helgen gick åt att sova, men nu är jag tillräckligt pigg för att vara såååå utled på att vara instängd i min lägenhet där jag vankar av och an (när jag orkar).

En del av dagen har således ägnats åt att följa många cykellänkar som finns på nätet. Bland annat fanns där en artikel med följande citat:

"Dynatek jobbar stenhårt med att designa produkter som lockar köparens estetiska sinne."

Eftersom den cykel som presenterades inte riktigt föll mig i smaken, gick jag in på Dynateks hemsida och hittade där ett ytterligare ett exempel på något, som inte lockar så mycket som retar mitt estetiska sinne. Retar behöver inte betyda att det är en positiv respons som följer. Grafiken på ramen är rätt rörig från början och sedan tillkommer hjulen, men valet av styrlinda! Hur lyckas man med något sådant? Vilken kombinaiton. Ett något förutsägbart val kanske, men här följer en bild på en annan cross, som kan lugna ner det retade estetiska sinnet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare! Men se det positivt, det är rätt dagar att vara sjuk, någon cykling hade det iallafall inte blivit... krya på dig.

Anette Kiss sa...

Tack, det värmer för det är värst vad jag kan bli ynklig när jag är sjuk och har tråkigt. Definitivt hellre nu är under våren, fast helst inte alls. Jag tänkte faktiskt köpa lite varmare vantar och ge mig ut snart igen.

Anonym sa...

Kallar man sitt cykelmärke för "Dynatek" har man en rejäl uppförsbacke att klara av innan man blir cool. Låter som en leverantör av kylmedel till fryshus...
Men De Rosan var fin (som vanligt)

Anette Kiss sa...

Inte cool, utan het enligt artikeln:

"Det italienska cykelmärket Dynatek är bland det hetast som finns på den Europeiska cykelmarknaden just nu."

Något som jag har missat, men så är jag ju tydligen lite efter också. Obs, felstavningen på hetaste har jag kopierat rakt av.

http://www.cyclesport.se/nyheter.asp?newsid=11581&kat=0