torsdag, januari 03, 2008

Din lokala cykelbutik

Över nyår var jag i Lund. En Lundavistelse är givetvis inte komplett utan ett besök på Cykelcity. Namnet Cykelcity delas av tre butiker - ägarskapet är dock inte detsamma. Butiken i Lund ägs av Håkan Persson, en snacksalig Eslövsbo.

Håkan är lite anledningen till att vi besökte Cykelcity. Visst, vi hade ett ärende, en tröja skulle hämtas. Och jag skulle diskutera nya hjul. Detta var dock sekundärt till allmänt småprat. Direkt vi kom in sa Håkan "tjena grabbar" och sen var snacket igång. Vi hade betalat parkering för 30 minuter - efter 50 stod vi fortfarande och tjattrade. Vi avhandlade cyklar, tävling, träning och också hjul. Den passionen, glädjen och själen är en stor del av anledningen till att jag finner anledning att stödja min lokala cykelbutik, även om priserna ofta är högre än nätalternativen.

Vi hann också med att prata om Cykelcitys seniorsatsning vilket jag fann av särskilt intresse givet den nya tävlingssatsning jag själv är del av. Enligt Håkan så satsar Cykelcity på allt och även han hade fått förfrågan om att tävla för dem och kanske satsa på lite medaljer i H50. Dock väljer han att vara Eslöv trogen.

Så det kan bli bra fart i klungan med ett starkt CC lag brevid övriga glada själar. Otroligt roligt. Nu skall jag bara påbörja årets träning också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cykelcity är toppen. Bor 500 meter från Göteborgsbutiken som drivs av Håkans bror Anders.

Anonym sa...

Det är det som gör att CC har lyckats, man känner sig alltid välkommen. Även om jag haft träningsuppehåll ett år och kommer in, hälsar Håkan som om vi snackade igår och undrar hur det går med träningen. Det är alltid kul att komma in dit, även om jag ofta kommer ut med saker jag inte hade tänkt köpa.... :/