fredag, maj 04, 2007

Vi ska ju fan dit ju

Satt och tänkte på sommarens resa. Vi har nu sen januari pratat om vår cykelresa till Frankrike i hyrd husbil. Har snart pratat om det så länge att det inte känns som att det kommer att hända. Som att vi bara kommer prata om det men inte komma iväg.

Därför fick jag en välbehövlig nytändning när jag läste i senaste numret av tidningen Kadens där de listade de häftigaste stigningarna i Europa. Col du Galibier, första stoppet på vår resa, tillhör bland det tuffaste - men också det vackraste utav alla.

Jag blev så där barnsligt exalterad som jag kan bli ibland. Så jag sitter och ler för mig själv samtidigt som benen spritter. Så där så jag vill ut och cykla runt kvarteret. Lägga upp kedjan på stora kakan och beta av "stigningen" upp till Sofia Kyrka på rekordtid.

På Youtube finns massor av filmer från Galibier. Nedan följer en från Touren 2005.

Inga kommentarer: