måndag, maj 26, 2008

Somecfabriken

I resan med CykelTours så ingick ett besök hos Somec där vi blev insläppta i fabriken och guidade genom produktionen. Det är ett hantverk som utförs där och det var oerhört intressant att få lyssna och se hur det gick till. Faktum är att de höll igång produktionen efter normal arbetstid bara för vår skull.




Som alltid så är det roligt att få lyfta och känna på materialet.



Cyklarna har en oerhört fin finish och även om jag inte vill byta ut min egen drömcykel, så imponerades jag av byggena. Det är fler än jag som fascineras av tanken på att ha en egen skräddarsydd cykel och här står några av deltagarna på resan och suktar.



Tro det eller ej, men de tar faktiskt ICA kundkort på Somec. Efter att vi hade fått fabriksvisningen och blivit serverade lite dricka och tilltugg satte nämligen shoppingen igång och vi var många som shoppade allt möjligt.

Själv inhandlade jag en något mindre sadelväska och den väskan kommer att dyka upp i ett inlägg inom en snar framtid. Jag tror nog att just det inlägget kan vara intressant ur vissa aspekter, men mer om det senare. Jag hade lämnat min stora sadelväska hemma denna gång, men insåg redan efter första dagen att jag lyckas proppa mina bakfickor överfulla (jag har alltså små bakfickor va), så behovet av en sadelväska finns faktiskt under flertimmarsturer.

Inga kommentarer: