lördag, juni 30, 2007

Med livet som insats

I dagarna damp mina varor från Bike24 ner. Jag gillar Bike 24. De har bra priser och snabba leveranser. Vad jag dock inte gillar är att de levererar med DHL. I onsdags ringde DHL och sa "hej, vi har ditt paket, när kan vi komma och lämna det?" Perfekt han jag tänka tills jag insåg att valet stod mellan 9-12 eller 13-16 måndag-fredag. Hmmm, jobbar inte de flesta då?

Nåja, nu till det viktiga. Mina Camapgnolo Khamsin-hjul var huvudprodukten i försändelsen. Allt såg bra ut och jag har precis lagt på krans, slangar och däck. Oron infann sig dock när jag började läsa alla varningstexter som Campa satt på sina produkter. Se själva.
Tydligen är det fullkomligt livsfarligt att cykla, vilket i och för sig muppen Jonas kan skriva under på. Men Campa får det att låta som att dödsfall nästan är det mest sannolika utfallet av extensivt cyklande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe. Jag gjorde samma reflektion när jag fick min cykel.

http://www.christerhedberg.se/2007/03/22/farligt-farligt/

Mitt tips är att det hela beror på våra vänner amerikanerna som är lite trigger happy med stämningar åt höger och vänster :-)

Jesper Sundewall sa...

Visst, det är säkert så. Men det känns lite smått absurt. För lite luft - du kan dö. För mycket luft - du kan dö. Perfekt med luft - du dör förhoppningsvis inte...

Anonym sa...

Ja se amerikaner...