onsdag, mars 12, 2008

Funderingar inför marsresan till Italien

Jag får erkänna en del saker.

Vad är det här? En gigantiskt sadelväska. Jo det är sant. Jag som gärna tar med mig hela cykelgarderoben, samtidigt som jag alltid lyckas ha så små fickor på kläderna, har inför Italienresan med tänkbart nyckfullt väder, kapitulerat och skaffat mig en gigantisk sadelväska. Pumpen kommer dessutom att sitta på ramen. Det tar emot lite, men hellre möjlighet att ta med mig mycket på långturer än att behöva frysa. Jag är inte och har aldrig påstått att jag är en stilfascist. Däremot tillåter jag mig att ha åsikter, men det är ju en helt annan sak. Inte behöver man väl leva som man lär?

Vad är det här? Jo, en i sanning gigantisk cykelväska! Denna ska godsaken ligga i under transport till Italien och jag är lite stressad inför att demontera cykeln. Den är ju så bra inställd. Det här är nyttigt för mig, för det räcker inte med att kunna byta kassett och bromsbelägg i min cykelvärld. Det här tvingar mig att lära mig lite mer. På "att lära listan" är att känna mig hemtam när jag demonterar cykeln och att lära känna vilka inställningar jag vill ha tillsammans med färdigheten att linda en styrlinda snabbt och snyggt utan större ansträngning (bland annat).

Vad är det här då? Jo det är den texten som jag ska ha dinglande från hjälmen mitt framför ögonen när jag har fikat. Inte för att jag är katastrofalt dum, så illa är det inte, utan för att jag säkert kommer att vara så glömsk och disträ att jag glömmer ta bort skydden när jag har druckit upp min espresso och det är dags att sätta igång blodomloppet igen. Det kommer inte att förvåna mig det minsta varenda gång jag glömmer att ta av dem. Den här texten passar mig ganska bra annars.

- Coffee shop caps - Espressostopp är viktiga. Det är underbart att cykla och några minuter i solen med utsikt ur ett annat perspektiv över sin cykel (som kommer att befinna sig i Italien - Woho) förgyller turen.

- Use caution when... Jo det är sant, jag har slagit en rejäl vurpa på jobbet i kurvtagningen runt pallstället på jobbet. Jag lättade från marken och luften gick ur mig när jag landade. Det hade inte hänt om jag haft cykeln under mig, för då har jag ju en delikat kurvtagning (mitt inlägg - jag får skriva vad jag vill vare sig det är sant eller inte).

- Remove [...] before attempting to ride... Jo, det kan jag upprepa många gånger och jag förstår varför varje gång jag inte kommer kunna klicka i pedalen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pumpen på ramen?? Men är du helt seriös?? Jag skuvade dit min när cykeln var helt ny.. tog bort den direkt.. såg fördjävligt ut!
Äre så illa att den inte får plats får jag väl..
1. Stoppa den innanför cykelbrallorna..eeh.. kanske inte
2. Stoppa den innanför BHn... eller nåt.. men på cykeln finns den inte!
Nooo way

Tingeling
Silva

Anette Kiss sa...

Du inser inte hur frusen och klen jag har blivit och har Michael Elmstrøm en på sin cykel, så kan väl jag eller rättare sagt - Just nu struntar jag i vad andra har eller inte har, för jag kommer att ha med mig hela vintergarderoben varje dag det ser ut att bli kallt.

Givetvis har du rätt i teorin. Syns snart.