lördag, mars 28, 2009

Viktiga grejer

Jag och MO, min roomie här de första tre dagarna, testade chokladmjölk igår. Dyrt (till vänster) vs. billigt, den ena kostade en tredjedel av den andra.

Dyrt vann, med råge. En helt annan mjölkighet fick man för de extra slantarna. Jag betraktar mig själv som något av en chokladmjölkconnaiseur så jag vet vad jag talar om. MO har också förklarat (han gillar att förklara saker) att chokladmjölk är opti som återhämtningsdryck. Genomgången av metabolismen och samverkan mellan proteiner och kolhydrater överlåter jag dock åt honom. Jag bara dricker.

3 kommentarer:

Roadrunner sa...

HaHa, de är mycket för det där med smaksatta mjölkdrycker i sydeuropa så om vädret är som prognoserna nu säger så kan ni testa er igenom ett digert sortiment.

Själv var jag tidigare mycket för den med kokos/ananas-smak, som att dricka Pina Colada. Fråga Mats hur återhämtningsoptimal en äkta Pina Colada är!? :-)

mo sa...

Jag rekommenderar att söka upp följande studie i ett universitetsbibliotek nära dig.


The Efficacy of Chocolate Milk as a Recovery Aid. Medicine & Science in Sports & Exercise. Volume 36(5) Supplement, May 2004, S126

Anonym sa...

Hi VEry nice posts i'sure i'sts nice