tisdag, mars 03, 2009

Dagens Intervaller

Avklarades på jobbet. 30/60 på motionscykel följt av styrketräning stod på menyn.

Kroppen kändes bra. Körde hårt igår, men bara i fyra minuter, så benen hade god form. Trissade återigen motståndet och klarade av att hålla 420 watt på intervallerna, 10 högre än senast jag satt på samma cykel. Särskilt på denna typ av korta intervaller är watten ett bra hjälpmedel, för intervallerna är jobbiga även på 390 watt, bara en nyans lättare, och då hjälper watt-besattheten till att hålla intensiteten hög.

Sen hade jag 20 minuter på mig för lite snabba styrkeövningar. Som vanligt fokus på quadriceps och hamstring. Särskilt mitt förkrympta vänsterlår.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sa du raka marklyft?

Jesper Sundewall sa...

Njet, men jag kan säga det om du vill. Raaaaaka marklyft. Raka marklyft.

Anonym sa...

Du och jag måste nog ta ett till snack om övningsval. Om ett moment är både optimalt OCH macho, då ligger man inte i en 100 KSEK-maskin och juckar.

Anonym sa...

jag säger bara en sak. Du sitter på en glädjemätare. Köp en SRM.