måndag, mars 02, 2009

Hammarö Maxtest #2

Hammarö maxtest #2 avklarades i afton. Följde samma upplägg som förra gången. Samma tryck i däcken. Samma uppvärmning - 30 minuter med 3 hårdare intervaller på stegrande effekt. Sista på 300 watt.

Sen ner till noll. Lite vila och pang på i fyra minuter.

Var totalt överladdad och rusade som en galning i början. Kände redan efter en halvminut att det här håller inte och var tvungen att slå av på takten. Vid två minuter funderade jag på att bryta och ge upp för jag hade så ont. Men jag plågade mig i mål och grinade illa. Hängde över styret i fem minuter och trodde döden var nära.

Resultatet då?

Jo, 23 watt högre än förra gången, snitteffekt på 382watt. Bra.

Men den största skillnaden stod att observera i maxwatt. Förra gången slog jag i taket runt 450 och hade alltså ett hyfsat väldisponerat lopp. Denna gången nådde jag 562 watt, antagligen alldeles i början, vilket såklart förklarade den totala mjölksyrakoman jag nådde.

Så givet min tjurrusning är jag mer än nöjd med att snitta hela 23 watt högre. Kan jag bara lära mig att ta det lite lite lugnare i början skall det nog bli 400 innan sista april. Minst.

Hammarö maxtest # 1: snitt 362 watt, max 450 watt
Hammarö maxtest # 2: snitt 385 watt, max 562 watt
Hammarö maxtest # 3: ??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det sker framsteg!
Jag vet hur motiverande det är..

Hoppas kurvan kommer fortsätta att peka uppåt!

Roadrunner sa...

Imponerande! Dessutom ett väldigt intressant sätt att kunna testa sig, du frestar till watt-trainer inköp. Själv väljer jag hittills andra mindre plågsamma sätt att bli snabb: http://hjulben.blogspot.com/2009/03/nu-kommer-det-ga-undan.html ;-)

Jesper Sundewall sa...

Alex: Tack, även om det är en bit kvar till dina watt antar jag...

Roadrunner: Aeroflaska kommer göra hela skillnaden. Fast jag trodde inte att du hade tid att dricka när du låg och bombade i bocken - och det gör du ju jämt!