onsdag, mars 04, 2009

Saxat

Från: http://johanlindgren86.blogspot.com/ (Cykelcitys Elitlag)

Nu har jag jag avklarat detta årets dödstest hos Nicke. Det gick bra faktiskt, jag körde 4 minuter längre på 350 watt än vad jag gjorde förra året. Det är väldigt bra tycker jag. Jag höll på i 1 timme och 16 minuter.

Jag är inte riktigt där ännu. Alltså på 1.16 minuter. Kanske 16 minuter, och då är det bara en timme kvar.

Tjena.

----------------------------
EDIT: Klart jag missuppfattat alltihop. Han körde antagligen 6 minuter på 350 watt, 2 mer än förra året. Det var själva testet som höll på i 1.16.
Jag tyckte det verkade vara ett ovanligt brutalt test: "Kör på 350 watt så länge du orkar". Aj.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du inte att det handlade om någon form av utdraget stegringstest med tanke på att han förra året klarade två minuter på 350 watt?

Jag skulle bli ganska imponerad om du klarade 16 min på 350 watt - då börjar det bli dags att köra elit på heltid... Kanske läge att köra ett test?

Martin

Jesper Sundewall sa...

Aaaaaah, så går det när man läser snabbt. Såklart har du rätt. Nja, 16 minuter på 350 watt kanske är lite väl magstarkt att tro att jag klarar.

Sen skall ju tilläggas att mina effektuppskattningar baseras på min hemmatrainer - och jag har ingen aning om hur exakt den är.

Test vore kul, men jag brukar ju göra mina tester i Löddeköpinge och ingen resa dit är planerad än på ett tag. Tyvärr...

Anonym sa...

Jag klarar 16 watt i 350 minuter. Fast det vette tusan om jag skulle idas cykla så länge.