torsdag, mars 05, 2009

Ribban är lagd

Jag hade tänkt beklaga mig om hur trött jag är och hur hårt jag tränat hittills den här veckan men det verkar numera förbjudet efter att ha läst Fredrik Ericssons träningsschema under lägret på Mallorca. Jag menar om han kan köra rensningspass på fyra timmar med 43 minuter intervaller inslängt, ja då ska väl fan jag kunna genomlida ett spinningpass på 90 minuter med 60 minuter intervaller.

Det var i alla fall vad jag gjorde i morse - led. Benen var sega och efter 60 minuter magen tom. Började lukta lite bonk om man nu kan bonka på en spinningcykel. Bonken blir liksom inte lika påtaglig när man inte tappar farten och tvingas släppa hjul utan bara sådär gradvis lättar på motståndet för att inte ramla över styret. Och inte ens det är ju särskilt dramatiskt när cykeln är snudd på fastskruvad i golvet. Så känns det i alla fall när den väger xxx kilo. Cykeln alltså.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jesper,

Tycker du absolut skall låta oss länka till din blogg från cykelbloggar?

Eller vad tycker du?

Mvh
Admin /Cykelbloggar
www.cykelbloggar.blogspot.com

Jesper Sundewall sa...

Kör i vind. Kom dock ihåg att det inte är "min" blogg utan "vår", vi är ju flera skribenter här på cykelmuppar!

Anonym sa...

varfor inte:)