måndag, november 05, 2007

Statistik

Jag har den senaste veckan gått igenom mina träningsdata för året. Aldrig tidigare har jag fört sådan detaljerad träningsdagbok och det är ganska fascinerande.

Sammanfattningsvis:

Cyklat (tom 1 november): 730 mil – ej inräknat till och från jobbet
Träningstimmar: 306

Det innebär alltså att det kan bli svårt att nå det hägrande målet 1000 mil. Jag kan förvisso göra det enkelt för mig och bara räkna in mitt cyklande till och från jobbet, då är jag där och sniffar på 1000 mil redan nu. Inte riktigt, men nästan.

Men så kan man ju inte göra.

Nej, jag får helt enkelt inse mina begränsningar och istället sikta på att nå det målet nästa år. Då kommer ju cykelsäsongen igång redan i februari om allt går som planerat – det vill säga att jag återvänder till Zambia.

Några ytterligare reflektioner:

Trots att jag tycker att jag tränat mycket har jag inte hunnit med mer än 19 pass någon månad – och det var i mars!

Maj var rekordmånad med 160 mil och 55 träningstimmar. Juli var också hård med hela 54 timmars cykling. Juni var ganska dålig med endast 23 träningstimmar. Januari och februari ska vi inte ens tala om, det var ju innan jag kommit på att jag skulle bli jävulskt bra på att cykla.

Inga kommentarer: