lördag, november 10, 2007

200 mil -2007

FIK Trampen med Färingtofta IK. Det låter härligt för en fikacyklist och när Ola tidigt i våras berättade om det här loppet för första gången och nämnde att det var ett trevligt motionslopp, så reagerade jag direkt på namnet, för det lät ju som ett lopp för mig. Det tyckte sedemera min kollega Johan också, utan att jag behövde göra den kopplingen åt honom. När jag sa att jag skulle cykla FIK-Trampen till helgen 6 maj, bara skrattade han och tyckte att det var ju självklart att jag skulle göra det. Det blev ett härligt lopp med sol och goda kanelbullar. Det var också första gången som jag gjorde bekantskap med Lotta på Åsen. Med min 12-23 kassett var jag tvungen att ställa mig upp en hel del och jag insåg att inför Frankrike var det tvunget att åtgärdas. Annars tyckte jag inte att backen var så lång eller så hemskt brant som jag hade inbillat mig, men den tog allt lite på krafterna. Det var hur som helst en härlig dag och inte heller nu var jag medveten om att jag hade passerat någon 100-talsgräns. Däremot var jag medveten om att det här var mitt första lopp i Cykel 42, där man lottar ut en Scott Addict. Inte för att jag skulle vinna något...

Inga kommentarer: