fredag, november 02, 2007

Silva en stödmupp som gästbloggar

Idag presenterar vi vår första gästbloggare. Allt i syfte att utveckla och bredda bloggen. Det kan vara en person som kan inspirera oss till nya infallsvinklar eller någon med intressant kunskap om cyklingens historia, teknik eller träning, bland annat. Allt vi egentligen vill är att vår gästbloggare tillför en extra dimension till bloggen.

I samband med att vår första gästbloggare Silva Sjödin, som numera är officiell stödmupp, tackade ja till att skriva för oss förbereddes en presentation av henne. När Silva sedan skickade texten till oss, infann sig vissa tveksamheter om det var en så lysande idé att börja konceptet gästbloggning med just det här inlägget. Samtidigt vill vi inte styra våra gästbloggare, så nu faller det sig så att den första gästbloggningen handlar om mig – Anette och presentationen av Silva skrevs av mig - Anette.

Här satt vi på varsin kammare i olika delar av Sverige och skrev om varandra. Det kan anas en antydan av en klubb för inbördes beundran, men det är mer än så. Det är faktiskt två cykelmuppar i olika delar av vårt avlånga land som har hittat varandra och funnit att det är gott så.

Anette för cykelmuppar.se
_________________________________________________________
Anette om Silva

Efter Olas och Niklas Nove Colliresa med CykelTours förra året dök det plötsligt upp någon intressant i persongalleriet. En person som jag aldrig hade träffat, men som fick så gott omdöme att min nyfikenhet väcktes. Efter lite historier och då speciellt den om hjulen som inte mådde så bra, så surfade jag visst in på Silvas blogg. Medkänsla på förtvivlans brant och när jag läste kommentarerna som följde, så insåg jag snabbt att det här är en person som är omtyckt och som väckte viljan hos andra att hjälpa henne.

Redan tidigt fanns idéen om att be Silva att gästblogga hos oss, vilket hon gärna ville. Det är rätt intressant att få intryck av en person som du varken har träffat eller kommunicerar direkt med, men som vet om att du finns och som är nyfiken på dig (på oss cykelmuppar i teamet) i sin tur. Första kontakten var nog en hälsning via Ola om jag inte missminner mig, andra steget var lite msn-messande och till slut, så träffades vi på väg ned mot Italien. Vad ska jag säga? Jag blev inte besviken.

En cyklist och en person som vi mer än gärna engagerar som stödmupp här på cykelmuppar.se, Silva Sjödin._________________________________________________________
Silva om Anette

Jag hade hört talas om HENNE innan resan, det kändes lite som att jag hade koll på vem HON var och vad HON gick för! Mycket snack hade föregått sig via MSN och jag visste t o m hur HON såg ut någotsånär, eftersom det hade tjuvtränats på ett cykelklubben.se läger i Skåne några helger innan!

Så kommer bussen äntligen fram till Helsingborg, tittar ivrigt ut genom fönsterrutan.. ser en hel hög med folk som ser ut att höra till oss, alla har cyklar i sin närhet! Hoppar glatt ut ur bussen och springer runt.. nehe.. ser ingen som passar in.. cyklarna lastas i släpet och jag blir lite orolig.. HON har väl inte missat..Men vänta lite, det stod två stycken på andra sidan.. Jag springer dit, ser direkt att NU har jag hittat HENNE!!

Vi hälsar på varandra och så börjar vi pladdra, det är som att vi känt varandra i alla tider!
När vi får läge så stämmer vi av både det ena och det andra, vår gemensamma bekant Ola, har det inte så lätt!! HAN sitter hemma och våndas när två av hans tjejpolare leker cyklissor på heltid i Italien! Och har kul!! Så innibänken!

Första dagen så cyklar vi i samma grupp! Jag är ganska långsam uppför.. det märks att det finns backar i Skåne, för HON är vass uppför!! HON tycker också att mina försök att få lite lugnare cykling genom att försöka få folk att titta på utsikten är bra! Mer sånt sa HON.. härligt.. en soulmate!

En kväll kommer HON på besök i rummet! Min äldsta dotter säger med glad röst:
Det syns att Du cyklar! HON sträcker på sig stolt och glatt.. så fyller dottern i med.. DU har samma cykelbränna som mamma har!!

Vi hade en riktigt rolig tid där nere i Italien! Och ska jag sammanfatta det hela så säger jag att mitt första möte med en äkta Cykelmupp har verkligen givit mersmak!

Nu är jag inne på att stödköpa en av HENNES cykelmuppströjor bara för att visa hur det ska gå till på spinningen i Jönköping.. MEN trots att det känns som att vi kan hänga ihop i vått och torrt och trots att jag har en lättare, å sexigare :-) cykel än HENNE.. är jag helt klart tyngre.. bredare.. större.. så en smalltröja.. den passar nog inte Sjödinskan!

Cykla lugnt...
Silva

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va coolt! Tänk hur det blev.. bara så där..
Har varit och kladdat lite om det här på ett annat ställe också..

http://www.scfmotion.se/index11.php

Anette Kiss sa...

Yep, lite komiskt skulle man kunna säga. Jag garvade en del när jag började läsa vad du skrivit och insåg hur det här skulle kunna framstå.

...och nu loopar jag vidare genom att kommentera ditt inlägg på sfcmotion. Tur att cykelvärlden är relativt liten så att vi stötte på varandra så snabbt.