måndag, november 12, 2007

National Championships

Zambiska mästerskapen var igår. Det var tufft så det räckte till och blev över.

150 kilometer varav jag genomförde 136 eftersom jag sen fick smaka asfalt. En konstig manöver av killen framför, en snabb touch på ett bakhul - det är allt som krävs. Sekunden senare; smärta.

Rulla av vägen fort som bara den var min första tanke. Sen försökte jag bedöma läget. Inte allvarligt blev snabbt slutsatsen.

Såhär idag kan jag konstatera att hjälm är bra för jag drog huvudet i backen och är rejält stel i nacken idag till följd av detta. Hjärnan verkar dock intakt.

Utförligare rapport kommer, men för de som inte kan vänta på denna så rekommenderas:

http://cstrout.blogspot.com/2007/11/zambian-national-championships.html

Där finns lite bilder och en utförlig rapport (engelska) av loppet skriven av min lagkamrat för dagen, Chris Strout. Jag körde i kit från http://www.worldbicyclerelief.org/ - det finns så många konstiga organisationer.

Inga kommentarer: