måndag, oktober 13, 2008

Paris-Tours

Igår gick cykeltävlingen Paris-Tours av stapeln. Phillipe Gilbert, en av mina personliga favoriter, vann så jag är glad och nöjd. Och som han vann, vilken perfekt tajmad attack och sen en hjälpryttare som körde skiten ur sig till några hundra meter från mål. Det var vackert att se.

Det andra roliga med gårdagens lopp var David Zabriskie. Killen dyker upp på startlinjen på ett 250 kilometer långt cykellopp iklädd tempodräkt. Cykeln var kittad med Zipp 808 - alltså högprofil så det räcker till och blir över.

Eeeeeh David - hade du planerat att gå i utbrytning eller?

4 kommentarer:

Niklas sa...

Jag tror Zabriskie förlorat ett vad. "Jag lovar! Har jag fel kör jag i tempodräkt på söndag", och så hade han fel :)

Jesper Sundewall sa...

Kanske - eller så lurade Bäckstedt i honom att Paris-Tours, ja det kör man alltid iklädd temposmuttan. Vilket det nu än var så var det stenhårt...

Niklas sa...

Zabriske är en av de skönaste lirarna i klungan tycker jag. Ser så där slappt amerikansk ut :)

Anonym sa...

He was a man on a mission...
http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=6382&status=True

Att själv ta in en utbrytning som fått 3 minuter, på bara 2 mil är starkt! Go Dave!

(Därav tempoutrustingen antar jag...)