onsdag, oktober 15, 2008

Ett steg till

Det regnade, det blåste motvind. Jag åkte en extra sväng, en liten en, bara för att få komma ut och köra längsmed havet. Rätt val. Vyn var grön med ett mjukt grått filter. Havet var bland annat ljusgrönt, turkost och petroleumfärgat. Allt silat genom en mjuk, grå känsla. En sidengrå, pärlgrå, drömdisig värld.

Ibland spelar det tydligen ingen roll vilka de yttre förutsättningarna är, för allt är vackert ändå. På hemväg med normalt 20 minuter kvar händer något. Det börjar regna mer, men jag är ändå snart hemma. Bakväxeln ryker och lägger sig på tyngsta växeln. Förundrat funderar jag på varför jag inte blir mer irriterad eller arg. Istället dyker tanken upp att det får väl bli lite ss/ fixiekänsla över det, men jag hade inte valt just den där utväxlingen. Vissa dagar tål man mer än andra dagar.

Hur som helst, nedan syns orsaken. Växelvajern hade gått av inne i reglaget.



Nu har jag tagit ett steg till i utvecklingen, för nu har jag bytt växelvajrar (passade på att ta båda samtidigt). Man borde kanske titta över bromsvajrarna också någon gång, men först vill jag cykla lite till.

Inga kommentarer: