söndag, oktober 12, 2008

Något för dig?

Jag fick ett mail förra veckan. Det sa - "Hej!
Kan ni hjälpa till att sprida detta?
"

Visst tänkte jag och skickade det vidare till några som jag tänkte det skulle kunna passa. Kul initiativ och intressant. Sedan kom jag inte längre.

Jo, just det ja. Mer än en vecka senare kommer jag ju på att jag kan publicera det på bloggen. Suck - juvenildement i kubik eller? Här följer utskicket.

Hej!

Vi söker teståkare till loppet med Sveriges högsta prissumma: 100.000 kronor - GlasrikeResan

Vilket är namnet på loppet som är tänkt ska gå 29 augusti 2009 på vägar i och runt Glasriket med start och mål i Kosta strax utanför Lessebo.

TV4 kommer att sända 30 minuter från loppet samt göra reklam för det.

Sträckan blir cirka 22 mil och delar kommer att köras på grusvägar, cirka 5-8 partier á 3-9 km långa. Dagen innan kommer eventuellt ett GP-lopp med ett annorlunda upplägg att köras, först ett tidskval, sedan final.

Prissumman i GRR är 100.000 kronor varav cirka 60.000 kr till vinnaren.

För att testa vår bana har vi tänkt att köra ett GlasrikeResan 0.0, 18 oktober klockan 10.00 i Kosta.

Allt för att få en feedback på banan. Prispengar även här? Jajamensan.

Vi arrangerar även en middag efter GRR 0.0 samt en presskonferens.


Vänligen!

Pär Edgren

Inga kommentarer: