fredag, oktober 19, 2007

Ny testutrustning på gång hos en av våra hedersmuppar


Att vi har en viss svaghet för tester bör inte vara någon nyhet. För vissa är det en nödvändighet för träningsverksamheten, för andra kan det vara väldigt nyttigt och sedan finns ju ”cykelmuppskategorin Anette” som tycker att det är så jäkla KUL!

Ojdå, jag flippade visst ut lite. Men, visst är det roligt med grafer, pulsintervall, gränsvärden och allt annat skojigt? Jag erkänner att jag inte har utnyttjat mina testresultat till max i min obefintliga träningsplan och jag erkänner också att jag fick ett högre maxpulsvärde när jag kompisracade i en backe dagen efter test än när jag trampade på den där trainern i en inte fullt lika rolig miljö under själva testet, men ändå. Det är inspirerande att se att man har förbättrats och det är rätt nyttigt att se att förbättringen ligger där träningen fokuseras (trots vissa orealistiska förhoppningar om att man kanske kunde bli lite bättre på annat av bara farten).

Istället för att fortsätta flyta ut i ett hyllningstal om hur roligt det är att förkovra sig i sina resultatdata, så tänkte jag bara meddela att en av våra favoriter här på cykelmuppar.se, själva hedersmuppen Christian Delfin har ny testutrustning på gång in i laboratoriet i november. CPX Ultima heter underverket och gissa vem som kommer att vara där och mäta VO2max förr eller senare. Givetvis kommer vi att följa upp det här ämnet när utrustningen är på plats. Tills vidare får ni nöja er med en produktbeskrivning.

Inga kommentarer: